måndag 19 september 2016

BUBBAS MÖTE MED EN FRÄMMANDE HANHUND

Vi hälsade på hos Gull-Maj och Hasse och deras hund Viktor. Eftersom både Viktor och Bubba är hanhundar och Bubba kan få för sig att göra utfall mot andra hanhundar bestämde vi oss för att hålla dom åtskilda för att inte riskera några skador på någon av hundarna. Bubba och Dixie fick vara på ena sidan grinden och Viktor på den andra.
Ingen av hundarna gjorde några utfall eller ens morrade åt varandra. Bubba kunde t o m lägga sig ned och slappna av, roligt att se.
På något sätt lyckades Bubba få med sig hem ett tuggben som Viktor tuggat på. Det vaktade han mycket noga. På kvällen skulle jag ta det ifrån honom, men då tog det hus i helsicke. Han morrade och högg mot mig och var riktigt förb----d. Tog honom i nackskinnet och vände honom på rygg samtidigt som jag grälade på honom. Envist höll jag fast tills han vände bort blicken och gav med sig. Puh, vilken pärs! Bestämde mig för att jag ska nog kastrera honom trots allt i förhoppning om att det tar udden av hans humör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar