söndag 8 mars 2015

KRAFTIGT BAKSLAG

Trots medicinering med Cortison har Sandros hudutslag kraftigt förvärrats. Nytt veterinärbesök resulterad i penicillinkur och ögonsalva. Efter 3 dagars behandling märks ingen förbättring. Tvärtom, Sandro lider alldeles fruktansvärt och är närmast apatisk. I dag vägrade han t o m att äta.
Jag lider med honom och är helt förtvivlad, vet inte vad jag skall ta mig till med min älskade tappra lilla hund.
Förstår inte vad det är som har hänt? Så sent som för en månad sedan såg det ju ut att gå åt rätt håll. Har inte ändrat någonting i mathållningen eller några andra rutiner.

Sandro försämrades ytterligare under dagen. Kunde inte röra sig, föll ihop flera gånger. Hängde som en trasa på min arm. Ligger där jag lagt honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar