lördag 20 september 2014

JAG OCH MIN STOREBROR

Han är så snäll min storebror. Han har varken skällt eller morrat åt mig. Han låter mig vara precis som jag är.
Matte har varit ute på vift ett par gånger sedan jag flyttade hit. "Det är ingen fara", säger min storebror då, "hon kommer tillbaka." Han är van, så han vet. "Vi lägger oss och sover så går tiden fortare", säger han. Vi har varit alldeles tysta när hon har varit borta, i alla fall tror hon det för vi är tysta när hon kommer hem.
Jag älskar att sitta i mattes knä. men det gör inte han, så han låter mig gosa med matte så mycket jag vill. Det gillar jag.
Vi äter var och en för sig i varsin hörna i köket. När vi har ätit färdigt kollar han om min skål är tom, då passar jag på att kolla att hans skål är tom. Ingen av oss lämnar någon mat till den andre.
På nätterna låter han mig sova i mattes säng. Han tycker att det blir för varmt att sova i sängen, så han ligger hellre på sin dyna på golvet - det har han alltid gjort, säger han.
Vilken tur att jag har fått en så bussig storebror!

2 kommentarer:

  1. Hej Sandro! Jag tycker det låter som om din bror är världens bästa bror! Tänk vilken tur du har som fått komma till en sådan snäll familj!! Det var precis vad jag hoppades på när jag tog hand om dig! Massor av gos o pussar från fostermor Karin o fosterbror Tuffy!!

    SvaraRadera
  2. Ja, det fungerar jättebra mellan "brorsorna".
    Sandro är så pigg och glad - han livar verkligen upp oss! Hoppar och skuttar på promenaderna och har lärt sig att "dansa" på bakbenen! Han är så intelligent och lättlärd.

    Kramar från Sandro & Co

    SvaraRadera