torsdag 27 augusti 2015

BUBBAS MORGON-OCH KVÄLLSVANOR

                                      Den här mysiga bädden är min  alldeles egna sovplats.
Vid ca kl 21 på kvällen tycker jag att det är sovdags så då går jag in och lägger mig även fast dom andra, matte och Dixie alltså, är uppe fortfarande. "Nu går jag och lägger mig" säger jag och går in till min bädd i sovrummet.
                     Det är skönt att få en liten stund för sig själv innan man somnar.
Ibland, särskilt nu när det är varmt ute, smiter jag upp och lägger mig i mattes säng innan hon kommer och lägger sig. Det är lite svalare där.
 Dixie brukar komma och lägga sig samtidigt som matte. Då blir det rätt fullt i sängen, det är knappt så matte själv får plats.

Ibland, ganska ofta faktiskt, går dom andra upp redan före kl 7 på morgonen. Det tycker jag är för tidigt så jag ligger kvar en stund till. "Gå ni, jag kommer sedan" säger jag till dom då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar