fredag 17 oktober 2014

EKIPERING

Matte har köpt en massa kläder till mig, hon tror att jag skall bli glad då, men det är nog mest hon som tycker att det är roligt. Kan ju vara skönt att ha en varm tröja till vintern i alla fall.
Det här är ett tunt regntäcke som jag skall ha när det inte är så kallt ute. Vadå med hundtass på? Syns det inte att jag är en hund ändå?
 Och ett tjockt varmt vintertäcke. Blir det riktigt kallt kan jag ha tröjan inunder - jag gruvar mig för vintern och kylan så det blir nog bra.
Ett vintertäcke till. Matte säger att det behövs två ifall det ena hänger på tork. Jag tror, att hon tänker att det är som med hästarna. Dom är ju ute hela dagarna och blir så klart våta när det snöar eller regnar. Jag är ju mera inne än ute, så jag tror att hon tänkte fel där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar